Farver i varegården gav plus på bundlinjen– fra brandbart til sortering.

Vi har i Proudlypresent i flere af vores projekter arbejdet aktivt med farver og skabt rum og identitet blot ved brug af enkle indretningsgreb, farver og grafik.
Kolding Storcenter er et godt eksempel, her havde de et stort problem med at få centrets butiksansatte til at sortere affaldet i stedet for at smide det i brandbart. Det ser ikke godt ud på CSR regnskabet og det koster penge.
Sammen med deres CSR ansvarlige, fik vi derfor til opgave at optimere deres indretningsplan og gøre rummet mere brugervenligt.
Med farver og grafik skabte vi rummets nye historie og identitet ”Welcome to Trash Heaven” og det blev farverne der gjorde hele forskellen.
Det forvandlede varegården fra et ulækkert og uønsket sted at gå ned, til at være en oplevelse og et nyt mødested, hvor de butiksansatte lige kan tage en kort pause, sorterer deres affald og møde andre med samme ærinde.
Det har betydet at skraldet nu bliver sorteret i stedet for at ende i brændbart og det betyder plus på bundlinjen både for butikkerne og for Kolding Storcenter.
En god historie vi gerne lige vil dele med jer.