MESSEKONCEPT
Danish Export Association ønskede hjælp til et visuelt løft af deres fællesstand ved eksportfremstød på messer rundt om i verden. I deres regi udstiller danske virksomheder deres kompetencer og produkter, som en samlet enhed. Man ønskede både en tydelig dansk afsender, en skalerbar løsning, “flat pak”, hurtig montering, robust og minimal vedligeholdelse.
Proudlypresent løste opgaven ved at skabe et nyt meetingpoint “det danske hus”, der med sit udtryk refererer til hjemlighed og hygge (den danske opskrift) og skiller sig ud fra standardinventar. Huset er udviklet som et skalerbart modulsystem, således at det mindste meetingpoint er 9m2 (3x3m), kan adderes efter behov og konfigureres med køkken, infotavler, bar, opbevaringsrum, mødelokale etc.
Huset er hovedelement i vores koncept “The Village”, hvor hele fællesstanden iscenesættes med bænke, lamper, skilte, plakatsøjle, mobil kaffebar etc. i et samlet visuelt sprog, der danner rammen om det danske eksportfremstød. Kunden valgte at starte med at realisere hus og mobil kaffebar.
Danish Export Association fik et nyt og markant samlingspunkt med en tydelig dansk/nordisk identitet, der skiller sig ud fra konkurrenterne.
Proudlypresent har stået for idé, design og udvikling af 1:1 prototype og vejledning til produktion i samarbejde med kundens messebygger.